مجری برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران سرفراز از برگزارکردن برنامه ای در اندازه المپیک صنایع دستی کشور است.

مجری برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران سرفراز از برگزارکردن برنامه ای در اندازه المپیک صنایع دستی کشور است.

مدیر برگزاری این جشنواره با بیان اینکه جشنواره صنایع دستی فرصتی برای جهانی سازی هنرو صنعت است اذعان میدارد:جشنواره صنایع دستی آوردگاهی بین المللی برای معرفی آثار فاخر هنرمندان ایران به دنیا است و مفتخریم که چنین برنامه ای با یک تیم کاملا حرفه ای و جوان در زمانی کم‌به بهترین شکل ممکن برگزارکردیم.

ستار کیانپور دبیر کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با وجود سختی های فراوان و حتی فعالیت بیست وچهارساعته، تیم اجرایی ما به اندازه ای تلاش کرد که توانستند اتفاقی به بزرگی یک المپیک رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه ,اگر همگرایی و همکاری شبانه روزی افراد توانمند تیم جوان این جشنواره نبود،نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران به بهترین شکل به پایان نمی‌رسید ،افزود:ایران اسلامی در حوزه صنایع دستی ظرفیت های زیادی به لحاظ قدمت تاریخی صنایع دستی دارد و بیش از یک سوم صنایع دستی دنیا را دارا می باشد اما با این وجود تا کنون نتوانسته بودیم، از این ظرفیت برای ایجاد بستر مناسب و رشد و توسعه شرایط اقتصادی استفاده کنیم ،اما برگزاری جشنواره ای با ثبت رکورد ۷هزار اثر ارسالی به جشنواره،این موضوع را ثابت نمودیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه کار های رونق در حوزه صنایع دستی ایجاد رویدادهای بین المللی است افزود: شاید یکی از نیازهای ما برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی، ایجاد یک جایزه بین المللی باشد که با خلق این جایزه بین المللی می توانیم ظرفیت ها و پتانسیل ها را در حوزه صنایع دستی به دنیا معرفی کنیم و در حقیقت جشنواره بین المللی که هم اکنون در شهر اصفهان در حال اجرا است میتواند شروع این مسیر روشن را برای کشومان رقم بزند.
دبیر کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره افزود: :هدف و تلاش ما عملیاتی کردن معماری این رویداد در حوزه ترویج، تولید و فروش صنایع دستی و ومعرفی بخش های مختلف این جشنواره در حوزه طراحی ،بسته بندی و فروش صنایع دستی پر رونق و صنایع دستی فراموش شده به دنیا است.

ستار کیانپور میگوید: در این جشنواره یک آوردگاه بین المللی شکل گرفته تا هنرمندان در یک ویترین بین المللی بتوانند اثار و توانمندی های خود را به دنیا معرفی و برای انتقال به نسل آینده نگهداری کند.

کیانپور ادامه داد: جایزه جشنواره بین المللی صنایع دستی از لحاظ اعتبار و شهرت می تواند بسان یک اسکار جدید در سطح جهان معرفی شود و به گفته دبیر این جشنواره قابلیت این را دارد که با نام المپیک صنایع دستی از آن یاد شود.