برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین المللی صنایع دستی

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی: جشنواره بین المللی صنایع دستی نقطه آغازی برای رونق اقتصادی این هنر صنعت در آینده
مونسان ، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در آیین اختتامیه اولین جشنواره صنایع دستی ایران گفت: اگر به خاطر ویروس کرونا نبود این جشنواره بسیار باشکوه تر برگزار میشد و عظمت آن چند برابر میشد؛ اما با توجه به اوضاع فعلی به صورت مجازی برگزار شد .
او افزود: در حال حاضر موضوع اصلی توجه به مبانی صنایع دستی ، رونق اشتغال و تولید و صادرات در این حوزه است که در این جشنواره بدان پرداخته شده است.
مونسان ادامه داد: با توجه به مبحث توسعه کارآفرینی شهری می‌کوشیم تا بامحوریت صنایع دستی بتوانیم با یافتن بهترین راه حل وایجاد سرمایه گذاری لازم بازار هدف را بشناسیم و در گسترش این هنر صنعت تلاش کنیم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تجربه نشان داده در حوزه صنایع دستی ، امکان رونق تولید داخلی و توسعه صادرات به صورت مستقیم و چمدانی وجود دارد، چراکه صنایع دستی ایران جایگاه بلندی در جهان دارد و در ایجاد ارتباط وسیع برای توسعه پایدار تاثیرگذار است. برگزاری این جشنواره نقطه آغازی برای مسیر مثبت و تاثیر گذار در آینده خواهد بود.