تعامل شهرهای جهانی صنایع دستی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران

دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در آیین اختتامیه این رویداد: یکی از اتفاقات مهم این جشنواره ، هم افزایی و تعامل شهرهای جهانی صنایع دستی و سومین اجلاس بین المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در زمینه هنر و صنایع دستی بود.

نصیر ملت دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با اشاره به رویکرد این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره صنایع دستی ارتقا صنایع دستی و اقتصاد هنر وحمایت از ایده های خلاقانه هنرمندان ایرانی است.
وی افزود: از بهمن ماه ۹۹ طی آئینی در تهران این رویداد رونمایی و مجموعه فعالان و هنرمندان و نهاد ها با هم افزایی و همکاری و هم اندیشی برای اعتلای هنر این مرز و بوم برنامه ریزی کردند.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با اشاره به بخش های مختلف جشنواره بیان کرد: بخش اصلی نشان بین الملل دست خلاق با نگاه انتخاب برترین هنرمندان از ایران و جهان بود و به پاس سال ها خدمت و فعالیت در حوزه هنر اعطا می شود.
ملت در خصوص تندیس همای زرین در ۲۰ رشته عنوان کرد: آثار برتر هنرمندان داخلی به رای داوران ملی گذاشته شد و به برترین ها تندیس همای زرین تعلق گرفت.
وی ادامه داد: همچنین از آثار خلاقانه و نوآورانه و ایده های جدید در قالب نشان آثار خلاق همای زرین تعلق گرفت.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با اشاره به ۴ بخش مسابقات در ارتباط با صنایع دستی تصریح کرد: مسابقات طراحی خلاقانه صنایع دستی،بسته بندی صنایع دستی، فرش دستباف و طراحی پوشاک برگزار و بهترین ها مورد تقدیر قرار گرفتند.
ملت بیان کرد: بخش دیگر اتفاقات این جشنواره ، حضور شهرهای جهانی صنایع دستی و همچنین سومین اجلاس بین المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی با رویکرد هم افزایی، انتقال تجربه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه هنر و صنایع دستی بود.
وی عنوان کرد:آثار برتر و برگزیده در بخش های مختلف جشنواره به صورت نمایشگاه مجازی در معرض نمایش همه ی مردم با هدف معرفی آثار خلاق هنرمندان قرار می گیرد.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره و این کار ارزشمند در اصفهان تداوم داشته باشد و گامی در جهت ایجاد انگیزه و حمایت برای نسل جوان فراهم شود.
ملت خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره برگ زرینی در تاریخ و فرهنگ اصفهان رقم بخخورد و مقدمه ای برای شروع اتفاقات دیگر برای اعتلای هنر و صنایع دستی و سنتی ایران باشد.