جشنواره صنایع دستی ایران (اصفهان1400) در نمایشگاه فرش اصفهان

حضور جشنواره صنایع دستی ایران در نمایشگاه فرش دست باف اصفهان همچون سیمرغی زیبا بود که هنر را از دل هنر بیرون کشید و شیفتگان هنرصنعت قالی دست باف را با اسکار صنایع دستی ایران آشنا نمود.

این نمایشگاه که تمامی چرخه تولید فرش دستباف از جمله صادرات، فروش، طراحان، نقاشان و رنگرزی ها و بافندگان در آن حضور داشتند، وجود جشنواره صنایع دستی نقطه روشنی ورای هنرمندانی بود که در این روزهای عجیب و غریب کرونایی چشم انتظار رونقی نو هستند.

دراین نمایشگاه که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد بیشترین بازدیدکنندگان در حوزه تخصصی قالی و فرش دست باف را به خوداختصاص داده بود.

فرحناز رافع مدیرمرکز ملی فرش ایران دراین نمایشگاه با حضور در غرفه جشنواره صنایع دستی از برگزاری چنین جشنواره ای ابراز خرسندی کردوگفت: جشنواره بین المللی قالی و صنایع دستی که اردیبهشت ماه 1400 در شهر زیبای اصفهان برگزار خواهد شد میتواند نقطه عطفی برای هنرصنعت فرش دستبافت باشد و چون در سطح بین المللی است وکشورهای زیادی شرکت میکنند عاملی برای درخشش هرچه بیشتر فرش ایرانی خواهد بود.

رافع با اشاره به اینکه بعضی از نقش ها و طرح های قالی های ایرانی در دست فراموشی هستند،اذعان داشت: برگزاری این جشنواره ها هم می تواند در به ثبت رسیدن آثار ماندگار کمک رسان باشد وهم یادآور اینست که این نقوش از دیرباز در مناطق مختلف وجود داشته است و توان احیای مجدد را دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره اهمیت هنرصنعت فرش ایرانی را در جامعه جهانی ارتقا میدهد ،گفت:علاوه بر آن که معرف خوبی برای این هنر درمیان قشرجوان وآینده سازان این مرز وبوم است،از اینرو برگزاری این جشنواره می تواند محتوای درستی برای چنین هدف بزرگی تولید کند.///

منبع:گروه اقتصادی کافل https://b2n.ir/a90493

انتهای پیام