تصویب قانون حمایت از هنرمندان در مجلس شورای اسلامی

تصویب قانون حمایت از هنرمندان در مجلس شورای اسلامی/ضرورت به گردش درآوردن جریان اقتصادی و منابع مالی برای رونق صنایع دستی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس قانون حمایت از هنرمندان تصویب شده ولی آئین نامه های اجرایی آن هنوز پیش نرفته و به تازگی در در هیئت دولت تصویب شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

مهدی طغیانی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در اصفهان اظهار کرد: اصفهان مهد صنایع دستی و یکی از قطب های صنایع دستی در دنیا و برگزاری این جشنواره در اصفهان را به فال نیک می گیریم .
وی افزود:صنایع دستی صنعتی پاک و متعالی است که برای خلق آن روح انسانی در آن می دمد و جا دارد تا توجه بیشتری به آن شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در مجلس قانون حمایت از هنرمندان تصویب شده ولی آئین نامه های اجرایی آن هنوز پیش نرفته و به تازگی در در هیئت دولت تصویب شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.
طغیانی ادامه داد:گام مهم تر رونق اقتصاد صنایع دستی و البته به صورت مکمل در حوزه گردشگری است که اگر جریان اقتصادی و منابع مالی در این صنعت به گردش دربیاید،باعث رشد و بالندگی این هنر می شود.
وی عنوان کرد: در مقابل اگر به این هنر اصیل توجه نشود،ممکن است بخشی از این صنعت فاخر بشری را از دست بدهیم؛کمااینکه بعضی از رشته های هنری اصفهان از بین رفته اند و احیای آن یکی از دغدغه های جدی ما است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از گام های حفظ صنایع دستی و ایجاد رونق برگزاری چنین رویدادها و جشنواره ها است که منجر به تشویق هنرمندان و نمایش آثار هنری آنان می شود.
طغیانی خاطر نشان کرد:امیدواریم گام اول برگزاری جشنواره که در شهر اصفهان مهد صنایع دستی کشور برداشته شده،درآینده تکرار شود تا با تشویق هنرمندان،شاهد خلق آثار جدید هنری و رونق این هنر صنعت در اصفهان و کشور باشیم.