رضا علی عباسی

اینجانب رضا علی عباسی فرزند حسن متولد سال 1345 در شهرستان گز و برخوار اصفهان هستم. از کودکی به طراحی و نقاشی و در کل به هنر علاقه فراوانی داشتم. در دوران سربازی خود با دوستان هنرمند که در رشته منبت کاری فعالیت داشتند، آشنا شدم. همانجا بود که گمشده خود را پیدا کردم و بنا به پیشنهاد استاد مجید رضایی که یکی از استادان بنام اصفهان بودند شروع به کار کردم و بعد از آن نزد استادان دیگری از جمله استاد ابراهیم دالوند و مرحوم استاد حسن برنگ شاگردی خود را تمام کردم.

در طول مسیر هنر ورزی خود از استادان خوب و بنام الهام گرفته ام و در این عرصه شروع به ساخت نمونه کارهایی  برای همکاران هنرمند کردم . از دیگر کارهای اینجانب در شهر گز می باشد  که از جمله آنها  درب بیت الزهرا و درب های مسجد دوازده امام و درب های مسجد ابوالفضل اردستان می باشد.

بنده بنا به درخواست استاد فولادگر ( استاد بنام میناکار اصفهان) در فنی حرفه ای اصفهان به عنوان ناظر و داور امتحانات پایان دوره منبت کاران در حال آموزش بودم .

اینجانب در ساخت ابزار آلات منبت کاری از جمله مغار های ظریف و چاقویی دست ساز تجربه کافی دارم.

هم اکنون بنده مستقر در خانه جواهری و دارای شاگردان متعدد در این زمینه می باشم و در این رشته شاگردانی تربیت نموده ام که خود می توانند به صورت منفرد شروع به کار کنند.