معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: اصفهان در حوزه صنایع دستی مقام جهانی دارد، مهر اصالت، نشان ملی و تمامی نشان‌های جغرافیایی که این شهر دریافت کرده، در کنار جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان، باعث شده تا به عنوان مکانی مناسب برای جشنواره بین‌المللی صنایع دستی انتخاب شود.

پویا محمودیان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در اصفهان اظهار کرد: تمام مزیت‌هایی که اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد، این شهر را برای خانواده صنایع دستی برجسته‌تر می‌کند. این مزیت‌ها شامل تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی، شاغلین، فروشگاه‌ها، هنرمندان و پیشکسوتان، تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی هستند.

وی ادامه داد: اصفهان در حوزه صنایع دستی مقام جهانی دارد، مهر اصالت، نشان ملی و تمامی نشان‌های جغرافیایی که این شهر دریافت کرده، در کنار جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان، همگی باعث شده تا این شهر به عنوان مکانی مناسب برای جشنواره بین‌المللی صنایع دستی انتخاب شود. جشنواره‌ای که شهرداری اصفهان و وزارت میراث فرهنگی از ارکان برگزاری آن هستند. کسانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند با حضور در اصفهان از زیبایی‌های آن بهره برده و نظاره‌گر ظرفیت‌های مضاعف این شهر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواهند بود. این جشنواره شروعی است که امید است در پایان آن، در حوزه ترویج صنایع دستی و در حوزه صادرات صنایع دستی اتفاقات خوبی بیفتد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه‌های حمایت این وزارتخانه از هنرمندان صنایع دستی برای دوران گذر از شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه به غیر از حمایت‌هایی که دولت در بسته حمایتی کرونا اهدا کرده است با سایر دستگاه‌ها مثلاً بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، بنیاد احسان برکت و یا سازمان اقتصادی کوثر هم افزایی شد تا از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده شود. این همکاری و نگاه حمایتی از جانب سایر ارگان‌ها را باید به فال نیک گرفت‌.

محمودیان افزود: تسهیلات کم‌بهره یا بلاعوض و بسته‌های معیشتی که اعطا شد، با وجود اینکه موجودی اندکی برای جبران خسارت‌ها هستند، اما تنها هدف وزارتخانه این است که به فعالان این حوزه کمک کند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی که بدون هیچ هزینه‌ای از طرف وزارت میراث فرهنگی برگزار شد و تمام سود آن عاید صنعتگران می‌شود، نشان دهنده حمایت وزارتخانه جهت منعطف شدن محیط کسب و کار و نگاهی تصحیح گرایانه برای صنعتگران کشور است./////

منبع:ایمنا