خروجی داوری آثار جشنواره صنایع دستی ایران با دو عنصرخلاق و فاخر بودن ارزیابی می‌شود

اخبار-داوران

خروجی داوری آثار جشنواره صنایع دستی ایران با دو عنصرخلاق و فاخر بودن ارزیابی می‌شود
دبیر اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران گفت: داوران جشنواره ارزیابی آثار را بر اساس ۲۲ آیتم از صفر تا ۱۰ امتیاز بندی و در سامانه ثبت می‌کنند و در پایان آثار برگزیده نشان دست خلاق بر اساس ضرائب خلاق و فاخر بودن برای ارزیابی نهایی به وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران ارسال میشود.
به گزارش دبیرخانه جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران، نصیر ملت در جلسه توجیهی با داوران جشنواره با اشاره به اینکه داوران این جشنواره از هنرمندان و اساتید دانشگاه‌های برتر هستند، اظهار داشت: داوری اولیه آثار ارسال شده به جشنواره در رشته‌های مختلف نساجی ، فلز، رودوزی، چوب ، مینانگارگری، دست بافته‌های داری، بسته بندی و طراحی خلاقانه، طراحی پوشاک با صنایع دستی از امروز آغاز می‌شود.
وی افزود: داوران جشنواره ارزیابی آثار را بر اساس ۲۲ آیتم از صفر تا ۱۰ امتیاز بندی و در سامانه ثبت می‌کنند و در پایان بر اساس ضرائب مربوطه آثار برتر انتخاب و برای ارسال به تهران انتخاب می‌شوند.
دبیر اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران خاطر نشان کرد: جمع بندی نهایی به اطلاع هنرمندان به تفکیک استانها داده می‌شود و در همه استان‌ها هنرمند برتر نیز معرفی خواهد شد.
وی افزود: خروجی داوری براساس دو ضریب خلاق و فاخر بودن تقسیم بندی و اعمال می‌شود و از بین ۲۰ رشته هنری و صنایع دستی یک اثر برتر انتخاب نهایی می‌شود.
ملت با اشاره به شرایط دریافت نشان ملی زرین برای آثار گفت: همای زرین در ۲۰ رشته به ۲۰ اثر برتر تعلق می‌گیرد و در کنار آن نیز ۱۰ اثر خلاق تجلیل و نشان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: یک نشان دیگر نشان ملی دست خلاق وطلایی است که به 3 هنرمند داخلی و 3 هنرمند خارجی اهدا می‌شود که در این جشنواره سعی شده شرایط وپلتفرم‌های حضور هنرمندان خارجی به صورت مجازی فراهم شود.
دبیر اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۳ مرداد ماه جشنواره بین المللی صنایع دستی در اصفهان برگزار می‌شود، یادآور شد: این جشنواره در ۲۰ بخش و ۶۰ برنامه برگزار خواهد شد ودر کنار آنها برنامه‌های جانبی نیز با کارگاه‌های تخصصی برقرار است.