رسیدن به راهکارهای مشترک برای ارتقا صنایع دستی از اهداف نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران

معاون وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در نشست علمی شورای جهانی صنایع دستی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد تعامل، همفکری و تبادل تجربیات و رسیدن به راهکارهای مشترک برای ارتقا صنایع دستی در کشور است.

پویا محمودیان با تشکر از حضور ارزشمند اعضای شورای جهانی صنایع دستی در نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران اظهار کرد: تمامی همکاران در شورای جهانی صنایع دستی از روز اول با شرکت در این جشنواره به غنای آن افزودید و شما را یاران همیشگی در سرتاسر دنیا و سرمایه های گرانقدر می دانیم.
وی افزود:امیدواریم باز هم با حضور خود در هنر و فرهنگ و صنایع دستی خلاق کشورمان نقش آفرینی کنید.
محمودیان با اشاره به حضور کشورهای مختلف در این جشنواره بیان کرد: از یکایک کشورهایی از جمله هند، انگلستان، مالزی، سنگاپور، تایلند، استرالیا، ازبکستان، فلسطین وچین که با سخنرانی ها و ارائه های خود به ما آموختند تشکر می کنم.
معاون وزیر صنایع دستی،گردشگری با اشاره به هدف جشنواره تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد تعامل،همفکری و تبادل تجربیات و رسیدن به راهکارهای مشترک برای ارتقا صنایع دستی در کشور است.
وی با بیان اينکه ایران در حوزه صنایع دستي کشوری قدرتمند است گفت: ما همواره اعلام آمادگی کردیم و توان آن را داریم که به عنوان عضو مهم در شورای جهانی صنایع دستی در کنار شما نقش آفرینی کنیم و در طرح های مشترک منطقه ای و بین المللی در رابطه با صنایع دستی همکاری کنیم.
محمودیان خاطر نشان کرد: امیدواریم نتایج برگزاری چنین جشنواره هایی قابل تسری به عنوان مدل موفق از همکاری اعضای شورای شورای جهانی صنایع دستی و هنرمندان و صاحبان نظران باشد.